|
|
|
Tweet |
|
|
Új forgalomszabályozás a 11-es főút M0-ás körforgalmánál.
Új forgalomtechnikai megoldást vezetett be kísérleti jelleggel a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a 11-es főút és a Megyeri híd (M0) csomópontjának körforgalmánál. Az úgynevezett cipzár-elv alkalmazására felhívó tábla kihelyezésétől a torlódások mérséklődését várják.
Németországban és Ausztriában már sikerrel működik a „cipzárrendszer”. A mostani, magyarországi kísérleti bevezetéskor azért ezt a helyszínt választották, mert ennek az átlagos napi forgalma körülbelül 55 ezer jármű, és az útszakasz az ország legnagyobb forgalmú - nem autópálya - közútja.
A cipzár-elv - amikor a vezetők önként maguk elé engednek egy-egy autót, - alkalmazásával jelentősen csökkenthető a dugók kialakulásának esélye. Az MK Zrt igazgatója elmondta, hogy a kialakított forgalmi rend és a jelzések abszolút egyedülállónak számítanak Magyarországon, a hatályos KRESZ-ben egyelőre nincsenek is erre vonatkozó leírások.
Bár természetesen itt is a KRESZ szabályai érvényesek, az udvariassági szempontok, (a cipzár-elv alkalmazása), sokat segíthetnek a folyamatos és zökkenőmentes haladás elérésében. Ahhoz, hogy a módszer sikeresen alkalmazható legyen, szükség van az autósok együttműködésére, toleranciájára és megértésére.
A Magyar Közút egy szemléletváltást szeretne elérni ezzel kapcsolatban, és a későbbiekben folytatni szeretné ennek a megoldásnak az alkalmazását. A 11-es főúton Szentendre felől érkezőket néhány napja már olyan figyelmeztető, előjelző sárga táblák fogadják, amelyek az ábrák mellett azt kérik a sofőröktől, hogy "Segítse a besorolást".
Forrás: MTI |
|
|
|